lördag 6 oktober 2012

Mindy...

Ja, nu tänkte jag då berätta lite om min fina,söta och snälla foderhäst vid namn Mindy.

Mindy är ett mörkbrunt c-ponnysto på 17 år. Hon är supersnäll i stallet och när man rider. När man rider dressyr kan hon vara lite seg, men om man hoppar eller rider ut så blir hon genast mycket piggare.

Jag har har haft henne i ungefär en månad nu och jag älskar henne redan. Jag har inte tävlat med henne än, men tänkte att jag kanske kunde komma ut på någon minitävling frampå våren.

Jag hoppar henne inte så ofta eftersom att hon har en sjukdom som kallas Spatt. Spatt innebär att hon inte kan hoppa högre 60cm, eller hon kan hoppa 70cm men inte en bana. Liksom enstastaka hinder då och då.
Hoppas ni fattar:)!

Så, nu har ni fått veta lite mer om Mindy! Hoppas ni förstår vad jag menar:))  

Här kommer en gammal bild på Mindy för jag har inga andra men lovar att det kommer imorn efter stallet!!!


                                         Inte världens bästa men den får duga!
   Kram Ida                                          

1 kommentar:

  1. Vad kul om ni kommer ut på någon tävling till våren! Ni skulle ju kanske kunna vara med på Julklappshoppningen på Laxgården om det blir någon i år? :)

    Svar: Ja, visst kan jag börja med att hissa och dissa saker, tack för tipset! :)

    SvaraRadera